piątek, 25 września 2015

Ciężkie jest nasze życie.

Nie jem mięsa. Żadnego.
Zdecydowałam, że do końca swego życia nie zjem mielonego.
Jako wegetarianka codziennie stykam się z pytaniami zadawanymi przez mięsożerców. Cieszy mnie to, ponieważ jest to znak, że ludzie są ciekawi. Są pytania mądrzejsze i głupsze. Dzisiaj odpowiem Wam na parę pytań z którymi niezwykle często mam do czynienia.

1. Co ty w ogóle jesz?

Generalnie wszystko co nie zawiera mięsa. Trochę się tego znajdzie.

2. Nie będzie Ci przeszkadzać jeśli zjem przy Tobie mięso?

Odpowiedź brzmi:
Nie.
Jedz co chcesz. To, że ja nie jem mięsa to nie znaczy, że już nigdy nie możesz zjeść przy mnie kebaba.

3. Czemu jesz udawane mięso? Nie lepiej już zjeść zwykle mięso?

Kolejna odpowiedź "NIE!". Do wytworzenia mojego sojowego kotleta nie zostało zabite żadne zwierze.

4. Jesteś wegetarianką bo chcesz schudnąć?

Nope. Gdybym chciała schudnąć to poszłabym pobiegać. Nie jem mięsa bo nie jara mnie jedzenie martwych zwierząt.

5. To że nie jesz mięsa wcale nie oznacza, że wszystkie rzeźnie zostaną zamknięte! Zwierzęta i tak będą zabijane, więc jaki w tym sens?

Dobrze o tym wiem. Po prostu mam czystsze sumienie, wiedząc, że nie mam nic wspólnego z jedzeniem czegoś co kiedyś żyło.

6. Ale przecież dajesz swojemu psu mięso..

Tak..bo psy mają to do siebie, że jedzą mięso. Nie powiem, że mnie to cieszy, jednak kupując psa wiedziałam, że musi on jeść wyroby mięsne. Nie będę karmić psa sałatą. Jestem wegetarianką, nie sadystką.

7. Czekaj czekaj..jesz jajka? Czyli nie jesteś do końca wegetarianką :o

Jestem wegetarianką, nie weganką. Wegetarianie nie jedzą mięsa, weganie nie jedzą żadnych produktów pochodzenia zwierzęcego.

8. Nie chcesz krzywdzić zwierząt? Twoja marchewka też ma uczucia :(

Ha ha ha ... Moja marchewka nie ma układu nerwowego więc nie wie, że ją jem.

9. Bycie wegetarianinem jest trudne?

Na początku tak. Wiesz jak to jest wiedzieć jak smakuje burger z McDonald's i zdecydować, że nie zjesz go już nigdy w życiu?
Ale czyste sumienie jest tego warte.

10. Czy twoja religia zabrania Ci jeść mięsa?

Czy jesteś głupi?

Oraz ostatnie, najgorsze:

11. Wiesz, że Hitler był wegetarianem?

Dziękuję za tą informację..naprawdę..zmieniła moje życie.



Przyznam, że sprawia mi to nie lada frajdę..odpowiadanie na tego typu pytania. Cieszę się, że ludzi ciekawi wegetarianizm, nie ważne czy jest to dlatego, że jest to dla nich dziwne, czy po prostu są ciekawi.



3 komentarze:

  1. Mam szacunek dla każdego wegetarianina, weganina, i wszystkich którzy działają na rzecz ograniczenia śmierci zwierząt :) Gratki i powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Naprawdę bardzo miło mi to słyszeć!:)

      Usuń
  2. Wiem, jak smakuje burger z Mc i dzięki temu decyduję o jego niejedzeniu xD

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!
Na każdy zawsze odpowiadam i zawsze odwdzięczam się u Was na blogu. :)
Jeżeli mnie obserwujesz to napisz mi o tym, żebym ja również mogła Cię zaobserwować. :)